• Commissie SEB

De collectieve zorgverzekering bij Zilveren Kruis


Gezond zijn en blijven: de ONVZ ZorgConsulent helpt


Wie zorgt er eigenlijk voor de mantelzorger?

COMMISSIE SEB

De collectieve zorgverzekering bij Zilveren Kruis

U profiteert via VO-ING en VO-NN van korting op uw premie. Omdat wij afspraken hebben gemaakt met VO-ING en VO-NN over gezondheid en vitaliteit, kunnen wij u ook korting geven op de premie. U ontvangt 3% korting op uw basisverzekering. Op uw aanvullende verzekering ontvangt u 10% korting en op uw tandartsverzekering 10% korting. En u heeft recht op gratis extra vergoedingen als u een aanvullende verzekering afsluit (mindfulness, slaapcursus en online psychische hulpverlening).

Bent u al collectief verzekerd bij Zilveren Kruis via VO-ING en VO-NN?

Dan zit u goed. U heeft de nieuwe premie en het vergoedingenoverzicht voor 2020 al van ons ontvangen.

U bekijkt ze in Mijn Zilveren Kruis.


Bent u nog niet collectief verzekerd bij Zilveren Kruis via VO-ING en VO-NN?

U kunt zich aanmelden op zk.nl/vo-ingenvo-nn U kiest er de zorgverzekering die het beste bij u past en berekent uw premie met één druk op de knop. U vindt er ook alle informatie over de vergoedingen.

Tip: Overstappen is eenvoudig. Zilveren Kruis zegt uw huidige zorgverzekering voor u op als u zich uiterlijk 31 december 2019 aanmeldt.


Zilveren Kruis maakt het u graag gemakkelijk
Declareer uw nota’s met onze handige app en ontvang binnen 3 dagen de betaling. Met Mijn Zilveren Kruis regelt u gemakkelijk uw verzekeringszaken. Onze zorgcoaches helpen u zoeken naar een andere behandelaar waar u sneller terecht kunt. Of geven u advies over uw zorgbehandeling.


Gespreid betalen verplicht eigen risico

Verwacht u in 2019 veel zorgkosten te maken en uw verplicht eigen risico volledig te gebruiken? Dan is het handig om te weten dat u het verplicht eigen risico ook in termijnen kunt betalen. Zo weet u precies waar u aan toe bent. Vraag het uiterlijk 31 januari 2019 aan. Dan betaalt u volgend jaar het eigen risico in 10 termijnen. Het eerste termijnbedrag betaalt u dan vanaf februari. Kijk voor meer informatie op zk.nl/gespreidbetaleneigenrisico.


Handig: de Zorgverkenner van Zilveren Kruis

Waar kan ik terecht? Ben ik sneller aan de beurt in een ander ziekenhuis? Wat krijg ik vergoed? Wat betaal ik zelf?

De Zorgverkenner helpt u bij deze vragen.


De Zorgcoach helpt met het regelen van zorg

Uw persoonlijke Zorgcoach van Zilveren Kruis helpt u bij het vinden van de juiste zorg. Met één telefoontje krijgt u antwoord op vragen zoals: Naar welk ziekenhuis kan ik het beste gaan? Hoe vraag ik thuiszorg aan voor mijn moeder? Hoe kom ik sneller aan de beurt bij een medisch specialist?


Zilverkorting

Met Zilverkorting krijgt u korting tot wel 30% op producten en diensten
zoals brillen en lenzen, huishoudelijke hulp of reizigersvaccinaties. Bekijk de producten en diensten met Zilverkorting op zk.nl/zilverkorting.


Blijf gezond en fit met het Extra Vitaal pakket

Extra Vitaal vergoedt zorg die u helpt om u vitaal te blijven voelen. Zodat u dingen kunt blijven doen, die belangrijk voor u zijn. En u langer veilig en prettig in uw eigen huis kunt blijven wonen. Extra Vitaal is een goede aanvulling op uw basis- en aanvullende verzekering. Lees alles over Extra Vitaal op zk.nl/extravitaal.


COMMISSIE SEB

Gezond zijn en blijven: de ONVZ ZorgConsulent helpt

Regelmatig vragen mensen ONVZ of een consult of operatie, waar zij lang op moeten wachten, niet eerder plaats kan vinden. ONVZ-verzekerden kunnen met zo’n vraag altijd terecht bij de ZorgConsulenten en die hebben vaak goed nieuws. In veel gevallen zorgen de ZorgConsulenten er inderdaad voor dat een verzekerde sneller geholpen kan worden.

Dat werkt als volgt: het is in Nederland niet toegestaan om te bemiddelen voor wachtlijsten waar mensen al op staan. Dus als een verzekerde van ons op een wachtlijst staat voor een bepaalde behandeling bij een bepaald ziekenhuis, kunnen wij er niet voor zorgen dat die daar sneller aan de beurt is. Dat zou immers niet eerlijk zijn ten opzichte van andere mensen op de wachtlijst.

Wat de ZorgConsulenten van ONVZ wel kunnen doen, is rondvragen bij andere ziekenhuizen en behandelaars. In veel gevallen is er elders namelijk wel een plekje eerder vrij. Zo kunnen onze verzekerden vaak dus (veel) eerder worden geholpen.


Een voorbeeld

Een mevrouw die bij ONVZ verzekerd is, belt op. Zij heeft huidkanker, daarom is er op haar voorhoofd al eerder een plekje weggehaald. Na onderzoek blijkt echter dat er nog een stukje weggehaald moet worden. Alleen duurt het even voor zij hiervoor in haar ‘eigen’ ziekenhuis behandeld kan worden - mevrouw moet nog zes weken op wachten. Dus belde zij met de ZorgConsulenten. En met succes! Zij kon namelijk dezelfde dag nog terecht bij een zelfstandig behandelcentrum, waar een patiënt net een afspraak had afgezegd.

Ook bij het faillissement van het MC Slotervaart en MC IJsselmeerziekenhuizen hebben de ZorgConsulenten verzekerden van ONVZ bijgestaan. Veel verzekerden die een afspraak hadden voor een behandeling wisten namelijk niet meer bij wie ze terecht konden. Zo vroeg een hersenpatiënt, bij wie op het laatste moment een hersenoperatie was geannuleerd, om voor hem te bemiddelen. Ook bij hem en vele anderen konden de ZorgConsulenten ONVZ-verzekerden, die tussen wal en schip dreigden te vallen, helpen en snel tot een goede oplossing komen.


Advies op maat

Maar de ZorgConsulenten van ONVZ helpen ook bij andere zorgvragen. Zij ondersteunen verzekerden bij het nemen van de regie in het zorgtraject. Dit doen ze door samen met de verzekerde precies te kijken wat nu precies de situatie is waarin de verzekerde zich bevindt. Vervolgens geeft de ZorgConsulent advies op maat – over welke vragen de verzekerde precies kan stellen aan de arts bijvoorbeeld, en over hoe het behandelproces precies verloopt. De verzekerde kan nu in het gesprek met de arts de juiste vragen stellen, krijgt zo de antwoorden waar hij of zij naar zoekt en heeft zo vaak meer rust over zijn of haar aandoening.

Bent u bij ONVZ verzekerd en heeft u vragen over bijvoorbeeld wachtlijstbemiddeling, mantelzorgondersteuning, advies voor een gesprek met een arts of andere zorgverlener, of het regelen van een preventief medisch onderzoek, gezondheidscheck-up of sportcheck-up? De ZorgConsulent staat altijd voor u klaar.

Kijk voor meer informatie op onvz.nl/zelf-regelen/de-zorgconsulent.

“Wist u dat we onze verzekerden in de maanden juni tot en met september 2019 meer dan 7000 wachtdagen bespaard hebben?”

De ONVZ-Zorgconsulent staat voor u klaar.

COMMISSIE SEB

Wie zorgt er eigenlijk voor de mantelzorger?

Zorgverzekering Nationale Nederlanden

Ruim 750.000 Nederlanders zorgen intensief voor een ander. Daar weer de helft van voelt zich zwaar belast. Maar mantelzorgers klagen niet, die doen wat nodig is en cijferen zichzelf vaak weg. Reden genoeg om stil te staan bij de behoeften van mantelzorgers. Zij zorgen voor een ander, maar wie zorgt er voor hen?

Nationale-Nederlanden gaat een stap verder en helpt niet alleen mensen die zorg nodig hebben, maar ondersteunt óók de mantelzorger. Er zijn diverse services die je kunt inzetten, wij zetten er een aantal op een rij:


Vervangende Mantelzorg: standaard in alle aanvullende verzekeringen

Als mantelzorger wil je er zoveel mogelijk zijn voor de persoon die je verzorgt. Maar dit is niet altijd mogelijk. Bijvoorbeeld als je op vakantie gaat of wat tijd voor jezelf nodig hebt. Of als je naar het ziekenhuis moet. Nationale-Nederlanden biedt Vervangende Mantelzorg, waarmee tot twee weken lang alle zorgtaken liefdevol worden overgenomen. Zo heeft de mantelzorger even tijd voor zichzelf. Deze dekking zit in al onze aanvullende verzekeringen. De Stichting Handen in Huis regelt deze vervangende mantelzorg.

Kijk op nn.nl/zorgvoornn.


Een geruster gevoel met KPN Vitaal Thuis
Naast onze dekking voor Vervangende Mantelzorg, wil Nationale-Nederlanden de zorg die je verleent ook makkelijker maken. KPN Vitaal Thuis is een leefstijlmonitor die met een paar simpele sensoren het leefpatroon van een alleenwonende oudere in kaart brengt. Via een app zie je als mantelzorger of alles goed gaat en krijg je een melding als er iets mis is. Bovendien ontvang je een waarschuwing bij mogelijke gezondheidsrisico’s. Bijvoorbeeld als iemand langzamer gaat lopen, wat de kans op vallen vergroot. Met een Zorgverzekering van Nationale-Nederlanden probeer je KPN Vitaal Thuis de eerste 3 maanden gratis en zonder aansluitkosten.

Kijk op nn.nl/kpnvitaalnn.


Ondersteuning nodig?

Haal een Saar in huis Als klant met een Zorgverzekering van Nationale-Nederlanden ontvang je korting op de zorgdienst Saar aan Huis. Saar aan Huis is gespecialiseerd in particuliere ouderenzorg en biedt ondersteuning aan mensen die hulp nodig hebben of mantelzorger zijn. Saar aan Huis kan onder andere ondersteunen bij: persoonlijke zorg (wassen en/of aankleden), voorbereiden van maaltijden, begeleiding doktersbezoek, boodschappen doen, onderhouden van sociale contacten en samen lezen of spelletjes doen. Als klant van Nationale-Nederlanden Zorg krijg je een gratis intakegesprek en 5% korting op het uurtarief van een Saar aan Huis.

Kijk op nn.nl/saaraanhuis.


Als gepensioneerd oud-medewerker van Nationale-Nederlanden...

krijg je 5% korting op de basisverzekering, 26% korting op de aanvullende verzekeringen en 20% korting op de tandverzekeringen, heb je recht op de mantelzorgvergoedingen als je zelf óf degene die je verzorgt, aanvullend verzekerd is bij Nationale-Nederlanden, krijg je extra dekkingen voor o.a. fysiotherapie, ontvang je gratis de module Fit; deze helpt je vitaal en gezond te blijven.


Wil je meer weten over de Collectieve Zorgverzekering van Nationale-Nederlanden en de mantelzorgvergoedingen?

Kijk dan op www.nn.nl/zorgvoornn.