NN DickBukman
VOORWOORD
Verandert het oranjegevoel ook?
NN INHOUD DickBukman

In het vorige magazine blikten, net als in eerdere edities, een aantal geïnterviewden terug op hun tijd bij NN en de daaraan gelieerde bedrijven. Dat zijn voor de lezer leuke, nostalgische artikelen vanwege de herkenbare situaties en anekdotes; ‘die goede oude tijd’. Het magazine versterkt het gevoel van saamhorigheid dat we delen over het mooie bedrijf waar we ooit werkten. Misschien rijst bij de lezer de vraag of er veel veranderd is?
Het antwoord daarop is duidelijk: ja, er is veel veranderd.
Mijn pensioengerechtigde leeftijd ligt nog acht jaar in de toekomst, ik ben nog steeds actief in het werkzame leven. Tijdens mijn werk bezoek ik regelmatig verzekeringsmaatschappijen, waaronder de onze. Ik kan u vertellen dat er veel is veranderd.
De verschillen zijn talrijk: geen wegwerpbekertjes voor de latte macchiato, cappuccino of americano-koffie, maar mokken die je bij vertrek moet inleveren. Vergaderruimtes zien eruit als sportruimtes. Casual Friday is verlengd tot donderdag (en in het weekend mag u zelf bepalen welke kleding u draagt). Ook de manier van werken is geëvolueerd: vergaderingen vinden online via MS Teams plaats en papieren dossiers zijn verdwenen.
Het meest opvallende is dat medewerkers tegenwoordig nauwelijks meer op kantoor werken. Laptops nemen zij overal mee naar toe en fungeren als communicatiemiddel en werkinstrument.
Dat ons magazine alleen maar digitaal verschijnt, past bij de VO-NN-leden van de toekomst. De vraag is alleen of zij datzelfde warme oranjegevoel hebben dat de huidige leden zo koesteren? Ik twijfel een beetje, maar laten we er alles aan doen om hen ook oranje te maken.”
Dick Bukman, voorzitter